Jagode - voće puno vitamina

Jagode - voće puno vitamina

Sezona najpopularnijeg bobičastog voća traje od svibnja do srpnja

 

 

Iako su danas dostupne tijekom cijele godine, sezona jagoda je od svibnja do srpnja, kada su najukusnije, najbogatije nutrijentima i naposlijetku najjeftinije. Postoji približno 600 različitih vrsta jagoda koje se razlikuju po okusu, veličini i teksturi. Prepoznajemo ih po karakterističnoj crvenoj boji prošaranoj sitnim sjemenkama te zelenim listovima i čvrsto prišvršćenim peteljkama. Dobro su nam poznate i šumske jagode koje su značajno manjih dimenzija, ali su zato iznimno mirisne i aromatične.
 
Birajte zrele plodove srednjih dimenzija
Prilikom odabira jagoda valja se odlučiti na zrele plodove koji su okusom i teksturom na vrhuncu, a ujedno su najbogatije vitaminima, antioksidansima i enzimima. Takvi plodovi su čvrsti, sjajni, intenzivne crvene boje i s čvrsto prišvršćenom peteljkom. Najboljeg su okusa jagode srednjih dimenzija, veći plodovi često nisu toliko sočni. 
 
Nutritivna vrijednost jagoda
Jagode su iznimno bogate antioksidansima. Odličan su izvor vitamina C, a sadrže i fenolne fitokemikalije uključujući antocijanine i elagičnu kiselinu. Ovi biljni spojevi osiguravaju snažnu antioksidativnu i protuupalnu zaštitu. 
Jagode sadrže voćne kiseline koje spriječavaju stvaranje i nakupljanje karcinogenih tvari u želucu, te na taj način sudjeluju u prevenciji karcinoma. Nadalje, dobar su izvor vitamina C, kalija, kalcija, sadrže nešto željeza i vitamina E. 
 
Ne treba posebno napominjati da su vrlo siromašne kalorijama te stoga predstavljaju idealnu namirnicu za osobe na redukcijskim dijetama i sve one koji žele uštediti na energiji i pritom tijelu osigurati vrijedne nutrijente.
 
http://www.gastro.hr

Tražilica

Copyright © 2017 HSDU. Sva prava pridržana.
Designed and developed by Dedal komunikacije d.o.o.