Što usporava, a što ubrzava metabolizam?

Što usporava, a što ubrzava metabolizam?

Mnogi ljudi koji pokušavaju smršavjeti usporavaju metabolizam a da toga nisu ni svjesni. Prepoznajete li se u nekima od navedenih ponašanja? Vrijeme je za promjene, a samim time i uspješnije mršavljenje.

 
Redovito vježbate i zdravo se hranite, ali rezultati se nikako ne vide? Takva se situacija događa znatno češće nego što mislite, a glavni je razlog tzv. spor metabolizam. Što ga usporava, a što ubrzava? O svemu tome piše stručnjakinja Lauren Slayton u svojoj knjizi 'The Little Book of Thin'.
 
Ne pijete dovoljno vode
'Tijelo vam treba tekućinu kako bi moglo obavljati sve potrebne funkcije', ističe Slayton. Kada te funkcije ne obavlja dobro, ne može se dogoditi ni sagorijevanje kalorija. Dakle, voda je nužna za ubrzavanje metabolizma. No vodite računa o tome da to bude hladna voda, jer je učinkovitija. 
 
Ne uzimate vitamin D
Kada ne uzimate dovoljno vitamina D, sporije mršavite, a apetit se povećava. Budući da je teško uzeti dovoljne količine vitamina D iz hrane, važno ga je uzimati kao dodatak prehrani. Najbolje ga je uzimati od studenog do ožujka, jer tijekom proljeća i zime dobivamo vitamin D od sunca. 
 
Imate naviku jesti kasno navečer
Redovita prehrana koja podrazumijeva doručak, ručak, večeru te dva međuobroka, iznimno je važna za normalno funkcioniranje metabolizma. Ako ste osoba koja ne može izdržati pa iza 22 sata posežete za hranom – čak i zdravom – činite sebi loše. Ako želite brz metabolizam, toga se obavezno morate odreći. Slayton savjetuje da bi dobro bilo barem 12 sati ne unositi nikakvu hranu u sebe. To se odnosi na noćne sate i dio jutarnjih.
 
Odrekli ste se kofeina
Kofein ima negativnu reputaciju i zaista nije dobro pretjerivati s njim, ali slobodno popijte šalicu kave ujutro. Zašto? Kofein, tumači Slayton, u određenoj mjeri ubrzava sagorijevanje kalorija. Dakle, ako želite brži metabolizam, tu i tamo počastite se šalicom kave ili čaja, ali pripazite da ne pretjerujete. 
 
Loše spavate
Kasno odlaženje na spavanje, prekinut san, neudoban krevet, dugo spavanje ujutro… Sve to ulazi u kategoriju nekvalitetnog sna, a takav san usporava metabolizam. Već je nekoliko istraživanja pokazalo da nekvalitetan san remeti hormonalnu ravnotežu u tijelu te potiče jačanje apetita. Rezultat je debljanje. Dakle, organizirajte život tako da svakoga dana možete odspavati oko osam sati i to tijekom noći. Idealno je da idete spavati između 22 i 23 sata. 
 
Neprestano ste pod stresom
Stres nije samo neugodan, on je i poguban za metabolizam. Naime, stres izaziva lučenje hormona kortizola. Kada se aktivira otpuštanje toga hormona u organizmu, tijelo počinje skladištiti masnoće i na neki način miruje, ne obavlja svoje funkcije. Sve to dovodi do usporavanja metabolizma. Ako je to kod vas slučaj, obavezno počnite prakticirati vježbe opuštanja, meditirajte, šećite se u prirodi, odnosno činite sve ono što vas opušta i čini sretnima.
 
http://www.tportal.hr

Tražilica

Copyright © 2017 HSDU. Sva prava pridržana.
Designed and developed by Dedal komunikacije d.o.o.